Ryhmäliikuntakalenteri ja aikuisten harrasteryhmät

Aikuisten ryhmäliikuntatunneille ja harrasteryhmiin voi osallistua ostamalla treenikortin. Rajaton-treenikortilla jumppaat koko vuoden rajattomasti haluamallasi tunneilla. Voit myös hankkia 30x- tai 10x -treenikortin, jolla voit käydä haluamallasi tunnilla silloin kun sinulle sopii. Kertakortteja voi ostaa kauden aikana lisää ja kesäjumpassa voi jatkaa kortin käyttöä.

Tanvo-harrastajat! Huomioithan, että tanssillisen voimistelun tunnit kuuluvat nyt treenikorttitunteihin, joten ostamalla kortin voit tulla normaaliin tapaan treenitunnille kaudelle 2020-2021.

Maanantai

  • 10.00-11.00 Ikiliike*, Monitoimitalo/V
    Eerika/Maija
  • 18.00-18.45 Lavis®**, Lukio
    Eerika
  • 18.45-19.30 Coretreeni**, Lukio
    Eerika
  • 19.00-20.00 Dance 4 Fun ja G22, Monitoimitalo/B&C
    Nea

Tiistai

  • 18.30-19.30 Step ja voima, Monitoimitalo/C
    Eerika

Keskiviikko

  • 18.00-19.00 Zumba®, Riihenmäki/D
    Anne
  • 19.00-19.45 Kehonhuolto ja venyttely, Riihenmäki/D
    Anne

Torstai

  • 17.30-19.00 Jooga-jatko***, Kaunismäki
    Tiina
  • 19.00-20.30 Jooga-alkeisjatko***, Kaunismäki
    Tiina

Lauantai

  • 10.00-11.30 Kuukauden Spesiaali (1x/kk), Hepola
    Vaihtuvat ohjaajat (katso päivämäärät ja teemat alta)

Sunnuntai

  • 16.30-17.30 Tanssillinen voimistelu, alkeet, Myllymäki
    Eerika
  • 17.30-18.30 Teemajumppa, Myllymäki
    Eerika
  • 18.30-20.00 Tanssillinen voimistelu yli 18v, jatko, Myllymäki
    Eerika

*Ikiliike-tunti koko vuosi vain 60€
**Ylioppilaskirjoitusten aikaan tunnit poikkeusaikoina/-paikoissa
***Jooga-ryhmiin osallistuminen vain lisämaksulla, pidempi kausi

Tuntikuvaukset

Ikiliike
Senioreille suunnattu matalan kynnyksen jumppa, jossa on vaihtuvia teemoja. Teemoina on mm. keppijumppa, kuntopiiri, Lavis, tasapainojumppa ja lihaskuntoharjoituksia. Tunneilla kehitetään erityisesti lihasvoimaa, tasapainoa ja koordinaatiota sekä jumpataan hyvällä porukalla kohti hyvää oloa. 
Intensiteetti: kevyt-keskiraskas
Vaikeustaso: helppo

Lavis®
Lavis® -lavatanssijumppa on helppo ja hauska tunti, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. Tunnilla soi suomalainen lavatanssimusiikki ja käydään monipuolisesti läpi eri lavatanssilajeja jumppaliikkeitä unohtamatta. 
Intensiteetti: kevyt-keskiraskas
Vaikeustaso: helppo

Coretreeni
Tunnilla keskitytään keskivartalon lihasvoiman kehittämiseen sekä ryhtiä ja liikehallintaa parantaviin liikkeisiin. Tunnin alussa on lyhyt koko vartaloa aktivoiva lämmittely, jonka jälkeen tehdään monipuolisesti niin seisten kuin maassa harjoittelua pääosin omalla painolla. Lopussa lyhyet palauttavat venyttelyt. Sopii hyvin Lavis-tunnin jatkoksi. 
Intensiteetti: kevyt-keskiraskas
Vaikeustaso: helppo

Dance 4 Fun / tanssin kenttäohjelma
Nuorten ja aikuisten yhteinen tanssitunti, jossa tutustutaan tanssin maailmaan eri tanssilajien kautta. Tunnilla opetellaan myös tulevan Suomi Gymnaestradan 2022 tanssin kenttäohjelmaa. 
Intensiteetti: kevyt-keskiraskas
Vaikeustaso: helppo-keskitasoinen

Step ja voima
Tunti sisältää alkulämmittelyn, vauhdikkaan aerobisen osuuden penkillä askeltaen sekä tehokkaan lihaskunto-osuuden. Tunti kehittää erityisesti kestävyys- ja lihaskuntoa sekä koordinaatiota. Steplaudan saa lainaan seuralta. 
Intensiteetti: keskiraskas-raskas
Vaikeustaso: Keskitasoinen

Zumba®
Helppojen tanssiaskeleiden ja mukaansatempaavan musiikin siivittämänä kehitetään kestävyyskuntoa, koordinaatiota sekä keskivartalon lihaskuntoa. Tanssilajeina mm. merengue, reggeaton, salsa, cumbia, bollywood ja hip-hop.
Intensiteetti: keskiraskas-raskas
Vaikeustaso: keskitasoinen

Kehonhuolto ja venyttely
Tunnilla keskitytään pitkäkestoisiin venytyksiin. Tunnin alussa on lyhyt rauhallinen lämmittely.
Intensiteetti: kevyt
Vaikeustaso: helppo

Jooga-alkeet / jatko (lisämaksu)
Alkeet: Iyengarjooga on syvällinen joogamuoto. Tuntien sisältö sekä teema vaihtuvat viikoittain. Ohjauksessa korostuvat hidas, yksilöllinen ja turvallinen tekeminen sekä tarkka kehon linjaaminen. Harjoituksessa tehdään monipuolisesti erilaisia asentoja variaatioineen luonnollisen hengityksen kanssa. 

Kurssi soveltuu henkilöille, joilla on hieman kokemusta joogasta ja halu sitoutua harjoitukseen. Ryhmässä voi joogata tavanomaisten kehollisten haasteiden, kuten polvi- ja selkävaivojen, kanssa. Ei raskaana oleville.

Jatko:  Tunti sisältää erilaiset tavat harjoittaa joogaa aktiivisesta rentouttavaan. Tuntien sisältö sekä teema vaihtuvat viikoittain. Jatkoryhmä sopii parhaiten vähintään vuoden iyengarjoogaa harjoittaneille. Jokainen kurssille osallistuja hallitsee iyengarjoogan perusteet hyvin ja haluaa kehittää harjoitustaan. Jatkoryhmässä harjoitellaan koko kauden ajan myös ylösalaisia asentoja. Ei raskaana oleville.

Jokainen tarvitsee oman jumppa/-joogamaton. 
Intensiteetti: kevyt-keskiraskas
Vaikeustaso: helppo-keskitasoinen

Tanssillinen voimistelu, alkeet / jatko
Alkeistunnilla opetellaan tanssillisen voimistelun perusteita; vartalotekniikkaa, jalka- ja käsiliikkeitä sekä lyhyitä voimistelusarjoja yhdistellen eri liikesukuja. Jatkotunnilla liikkeet ovat jo haastavampia ja fyysisesti vaativampia. Tunneille osallistumalla on mahdollista osallistua kenttäohjelmiin Suomi Gymnaestradassa 2022. 
Intensiteetti: kevyt-keskiraskas
Vaikeustaso: helppo-keskitasoinen (alkeet) - keskitasoinen-vaikea (jatko)

Teemajumppa
Teemajumpassa vaihtelevat teemat tanssitreenistä tehotreeniin. Tunnilla hiki- ja hymytakuu! 
Teema 1 (27.9. asti): Tehotreeni
Teema 2 (1.10. asti): Tanssitreeni
Teema 3 (29.11. asti): CoreMove ja voima
Intensiteetti: kevyt-keskiraskas-raskas
Vaikeustaso: helppo-keskitasoinen

Kuukauden Spesiaali - tunnit

Kerran kuukaudessa lauantaisin klo 10-11.30 pidetään 90 minuutin teematunteja Hepolan koululla. Alustavat päivämäärät ja teemat:

  • 12.9. Pilates ja liikkuvuus/Päivi Salenius
  • 10.10. Pilates ja liikkuvuus/Päivi Salenius

Tunnilla käydään läpi pilates-harjoittelun perusteita, joten tunnilla ei tarvitse aiempaa kokemusta, mutta haastetta löytyy myös pilatesta harrastaneille. Pilates-harjoituksen jatkoksi venytellään.

  • 7.11. Pound ja venyttely/ Anne Jääskeläinen
  • 5.12. Pound ja venyttely/ Anne Jääskeläinen

Musiikin kuuntelun sijaan sinusta tulee osa musiikkia tässä innostavassa koko kehon harjoittelussa, jossa yhdistyvät sydän-, kunto- ja voimaharjoittelu jossa rytmitetään tuntia rummuttamalla joogan ja pilateksen innoittamien liikkeiden kanssa. Tunnilla välineenä on Ripstix® kapulat, jotka on suunniteltu juuri POUND liikuntaan, POUND muuttaa rummuttamisen uskomattoman tehokkaaksi tavaksi treenata.

Kaikille kuntotasoille suunniteltu POUND® tarjoaa täydellisen energisen ilmapiirin virkistymiseen ja virittäytymiseen! Harjoitus on helposti muokattavissa eri kuntotasoille. ARE YOU READY TO ROCK!! www.poundfit.com

Tunnin lopussa rentouttava venyttely.

  • 3.1.
  • 6.2.
  • 6.3.
  • 10.4.
  • 8.5.