Ryhmäliikuntakalenteri ja aikuisten harrasteryhmät

Aikuisten ryhmäliikuntatunneille ja harrasteryhmiin voi osallistua ostamalla treenikortin. Rajaton-treenikortilla jumppaat koko vuoden rajattomasti haluamallasi tunneilla. Voit myös hankkia 30x- tai 10x -treenikortin, jolla voit käydä haluamallasi tunnilla silloin kun sinulle sopii. Kertakortteja voi ostaa kauden aikana lisää ja kesäjumpassa voi jatkaa kortin käyttöä.

Jumppakortit toimitetaan kauden alussa eri tunneille, josta voi ottaa omansa allekirjoitusta vastaan. Voit myös sopia erillisen ajan kortin hakua varten.

UUTUUS! Lyhytkurssit eri teemoista ryhmäliikunnassa ja tanssissa.
Kaudella 2021-2022 järjestetään eri teemojen osalta lyhytkursseja. Lyhytkurssien hinta (4x90min) on jäsenille 30€ ja muille 50€. Osallistujia/kurssi vähintään 12.

Tanvo-harrastajat! Huomioithan, että tanssillisen voimistelun tunti kuuluu treenikorttitunteihin, joten ostamalla kortin voit tulla normaaliin tapaan treenitunnille kaudelle 2021-2022.

Maanantai

  • 10.00-11.00 Ikiliike - Lempeä kuntojumppa, Monitoimitalo/V, Eerika
  • 18.00-18.45 Lavis®, Lukio, Eerika
  • 18.45-19.30 Tehotreeni, Lukio, Eerika

Tiistai

  • 18.00-19.00 VoimaStep, Monitoimitalo/C, Eerika

Keskiviikko

  • 18.00-19.00 Zumba®, Riihenmäki/D, Anne
  • 19.00-20.00 Coretreeni ja venyttely, Riihenmäki/D, Anne

Torstai

  • 17.30-19.00 Jooga-jatko*, Myllymäki, Tiina
  • 19.00-20.30 Jooga-alkeisjatko*, Myllymäki, Tiina

Lauantai

Sunnuntai

  • Tanssin lyhytkurssit ** klo 16-18, Myllymäki
  • 18.00-19.30 Tanssillinen voimistelu yli 18v, jatko, Myllymäki
    Eerika
  • 19.30-20.00 Hengettäret, ohjelma, Myllymäki, Eerika

*Jooga-ryhmiin osallistuminen vain lisämaksulla, pidempi kausi
** Lyhytkurssit jäsenille 30€/kurssi, muille 50€/kurssi (aikataulumuutokset mahdollisia)

Tuntikuvaukset

Ikiliike - Lempeä kuntojumppa (60 min)
Senioreille suunnattu matalan kynnyksen jumppa, jossa on vaihtuvia teemoja. Teemoina on mm. keppijumppa, kuntopiiri, tasapainojumppa ja lihaskuntoharjoituksia. Tunneilla kehitetään erityisesti lihasvoimaa, tasapainoa ja koordinaatiota sekä jumpataan hyvällä porukalla kohti hyvää oloa. 
Intensiteetti: kevyt
Vaikeustaso: helppo

Lavis® (45 min)
Lavis® -lavatanssijumppa on helppo ja hauska tunti, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. Tunnilla soi suomalainen lavatanssimusiikki ja käydään monipuolisesti läpi eri lavatanssilajeja jumppaliikkeitä unohtamatta. 
Intensiteetti: kevyt-keskiraskas
Vaikeustaso: helppo

Tehotreeni (45 min)
Tunti sisältää lyhyen alkulämmittelyn, jonka jälkeen tehdään erilaisia kestävyyskuntoa ja lihaskuntoa kuormittavia liikeosioita. Tuntia voi muokata omaan kuntotasoon nähden haluamallaan tavalla, mutta voi myös tiristää kunnon hiet.
Intensiteetti: keskiraskas-raskas
Vaikeustaso: helppo - keskitasoinen

VoimaStep (60 min)
Tunti sisältää alkulämmittelyn, vauhdikkaan aerobisen osuuden penkillä askeltaen sekä tehokkaan lihaskunto-osuuden. Tunti kehittää erityisesti kestävyys- ja lihaskuntoa sekä koordinaatiota. Steplaudan saa lainaan seuralta. 
Intensiteetti: keskiraskas-raskas
Vaikeustaso: keskitasoinen

Zumba® (60 min)
Helppojen tanssiaskeleiden ja mukaansatempaavan musiikin siivittämänä kehitetään kestävyyskuntoa, koordinaatiota sekä keskivartalon lihaskuntoa. Tanssilajeina mm. merengue, reggeaton, salsa, cumbia, bollywood ja hip-hop.
Intensiteetti: keskiraskas-raskas
Vaikeustaso: keskitasoinen

Coretreeni ja venyttely (60 min)
Tunnilla keskitytään keskivartalon lihasvoiman kehittämiseen sekä ryhtiä ja liikehallintaa parantaviin liikkeisiin. Tunnin alussa on lyhyt koko vartaloa aktivoiva lämmittely, jonka jälkeen tehdään monipuolisesti niin seisten kuin maassa harjoittelua pääosin omalla painolla. Lopussa pidemmät palauttavat venyttelyt. Sopii hyvin Lavis-tunnin jatkoksi. 
Intensiteetti: kevyt-keskiraskas
Vaikeustaso: helppo

Jooga-alkeet / jatko (90 min, lisämaksu)
Alkeisjatko: Iyengarjooga on syvällinen joogamuoto. Tuntien sisältö sekä teema vaihtuvat viikoittain. Ohjauksessa korostuvat hidas, yksilöllinen ja turvallinen tekeminen sekä tarkka kehon linjaaminen. Harjoituksessa tehdään monipuolisesti erilaisia asentoja variaatioineen luonnollisen hengityksen kanssa. 

Kurssi soveltuu myös henkilöille, joilla ei ole kokemusta joogasta. Ryhmässä voi joogata tavanomaisten kehollisten haasteiden, kuten polvi- ja selkävaivojen, kanssa. Ei raskaana oleville.

Jatko:  Tunti sisältää erilaiset tavat harjoittaa joogaa aktiivisesta rentouttavaan. Tuntien sisältö sekä teema vaihtuvat viikoittain. Jatkoryhmä sopii parhaiten vähintään vuoden iyengarjoogaa harjoittaneille. Jokainen kurssille osallistuja hallitsee iyengarjoogan perusteet hyvin ja haluaa kehittää harjoitustaan. Jatkoryhmässä harjoitellaan koko kauden ajan myös ylösalaisia asentoja. Ei raskaana oleville.

Jokainen tarvitsee oman jumppa/-joogamaton. 
Intensiteetti: kevyt-keskiraskas
Vaikeustaso: helppo-keskitasoinen

Tanssillinen voimistelu, jatko (90 min)
Tunnilla opetellaan tanssillisen voimistelun vartalotekniikkaa, jalka- ja käsiliikkeitä sekä lyhyitä voimistelusarjoja yhdistellen eri liikesukuja. Tunneille osallistumalla on mahdollista osallistua kenttäohjelmiin Suomi Gymnaestradassa 2022. 
Intensiteetti: kevyt-keskiraskas
Vaikeustaso: keskitasoinen-vaikea

Lyhytkurssit (4x 90 min)
Lyhytkursseja niin ryhmäliikunnassa kuin tanssissa. Jäsenille 30€/kurssi, muille 50€/kurssi.