Ohjaajasivut|TyöhuoneMinivalmennus 2008 - 2011

Tuntikuvaukset 2018-2019

Tunnit suunnitellaan niin, että ne sopivat mahdollisimman monelle. Niin aloittelija kuin kokeneempikin liikkuja löytää itselleen sopivan tunnin, ja rasitusta voi säädellä oman kuntotasonsa mukaan. Tuntien rakenne koostuu alkulämmittelystä, harjoitusosiosta, loppujäähdyttelystä ja venyttelystä. Teema määrittelee tarkemmin tunnin rakenteen.  Ota tunneille mukaasi juomapullo sekä jumppa-alusta.

 

Maanantai

Lavis®:Lavis® -lavatanssijumppa on helppo, hauska ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden jajumpan välimuotoon. Lavista tanssitaan yksin, joten kukaan ei tallo varpaillesi kun humpat, tangot ja salsat vievät sinut helposti hikiseen liikunnan iloon. Tunnilla soi suomalainen lavatanssimusiikki ja käydään monipuolisesti läpi eri lavatanssilajeja jumppaliikkeitä unohtamatta. Tanssiaskeleet ja koreografiat ovat niin helppoja, että mukaan pääsee tottumattomampikin tanssija ja opit jopa eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella. Jatka tästä vielä Lihaskuntotreeniin , niin saat kunnon liikuntastartin viikon alkuun!
Intensiteetti: kevyt-keskiraskas, Vaikeustaso: helppo

Lihaskuntotreeni:Tehokas lihakuntojumppa vaihtuvin teemoin. Lyhyen lämmittelyn jälkeen treenataan koko vartalon lihaksia vaihtelevin tekniikoin ja eri lihasryhmiä painottaen. Lopuksi venytellään lyhyesti. Hyvä jatke Lavis-tunnille.
Intensiteetti: kevyt-keskiraskas. Vaikeustaso: helppo.

 

Tiistai

Ikiliike: Senioreille suunnattu matalan kynnyksen jumppa, jossa on kuukausittain vaihtuvat teemat. Teemoina on mm. keppijumppa, kuntopiiri, liikuntaa musiikin mukaan ja lihaskuntoharjoituksia. Tunneilla kehitetään erityisesti voimaa, tasapainoa ja koordinaatiota sekä jumpataan hyvällä porukalla kohti hyvää oloa.
Intensiteetti: kevyt-keskiraskas. Vaikeustaso: helppo. 

Step: Tunti sisältää alkulämmittelyn sekä vauhdikkaan aerobisen osuuden. Tunti kehittää erityisesti kestävyyskuntoa ja koordinaatiota. Step-tunnilla askellussarjat tehdään laudalla. Steplaudan saat lainaan seuralta.
Intensiteetti: keskiraskas-raskas. Vaikeustaso: Keskitasoinen.

 

Keskiviikko

Zumba® : Helppojen tanssiaskeleiden ja mukaansatempaavan musiikin siivittämänä kehitetään kestävyyskuntoa, koordinaatiota sekä keskivartalon lihaskuntoa. Tanssilajeina mm. merengue, reggeaton, salsa, cumbia, bollywood ja hip-hop. Tunti sopii kaikille. 

Intensiteetti: keskiraskas-raskas. Vaikeustaso: keskitasoinen.

Bodyjumppa + venyttely: Tunnilla kehitetään lihasvoimaa tehokkailla lihaskuntoliikkeillä hyvän musiikin tahdissa omaa painoa hyväksi käyttäen. Jokainen voi säätää tunnin tehokkuuden itselleen sopivaksi. Tunti koostuu alkulämmittelystä, tehokkaasta lihaskunto-osuudesta sekä pidemmästä rentouttavasta venyttelystä koko vartalolle.
Intensiteetti: kevyt-keskiraskas. Vaikeustaso: helppo.

 

Torstai

Jooga: Tunti koostuu asanoista, jotka lisäävät kehon avautumista, liikkuvuutta ja voimaa sekä parantavat ryhtiä ja hoitavat esim. niska-hartiaseudun jännityksiä. Liikkeet tehdään hitaasti vakautta tavoitellen luonnollisen hengityksen tahdissa, mikä rauhoittaa mieltä. Harjoituksen apuna käytetään esim. joogavyötä. Jooga ei ole kilpailua eikä suorittamista. Jokainen tarvitsee oman jumppa/-joogamaton. 
Jooga-jatko sopii jo aiemmin joogatunneilla käyneille liikkujille ja Jooga-alkeet tunti sopii aloittelijoille sekä vähemmän liikkuneille
Intensiteetti: kevyt-keskiraskas. Vaikeustaso: helppo.

 

Lauantai

Lauantain aamustartti: Tunnilla lpääset liikkumaan vaihtuvin teemoin. Tunnin teemat ja ohjaajat löydät viikkokalenterin alta. 
Intensiteetti: keskiraskas. Vaikeustaso: keskitasoinen.

 

Sunnuntai

RVP45: Alaraajojen ja keskivartlaon lihasvoimaan keskisttyvä monipuolinen perusjumppatunti. Tunti koostuu alkulämmittelystä ja lihaskunto-osuudesta. Intensiteetti: keskiraskas. Vaikeustaso: helppo.

Kehonhuolto ja venyttely: Tunnilla keskitytään pitkäkestoisiin venytyksiin. Tunnin alussa on lyhyt rauhallinen lämmittely. Intensiteetti: kevyt. Vaikeustaso: helppo.

FlowGymnastics/Treeni: Aikuisten tanssillisen voimistelun muoto, jonka keskivartalosta lähtevä, virtaava liiketekniikka kehittää tehokkaasti vartalon hallintaa ja rangan liikkuvuutta. Lisäksi tunti kehittää kestävyyskuntoa, lihasvoimaa ja koordinaatiota. Tunti koostuu alkulämmittelystä, vartalosarjoista, hypyistä ja hyppelyistä. Tunnilla liikutaan paljain jaloin. Intensiteetti: keskiraskas-raskas. Vaikeustaso: keskitasoinen-vaikea.